-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)
-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:36777 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:10

برطبق حديثي از پيامبر «صلي الله عليه واله » كه فرموده اند { من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميته جاهليت } بسياري از علماي شيعه توانسته اند هم حقانيت امير المؤمنين « عليه السلام » را اثبات نمايند و هم وجود مقدس آقا امام زمان , حال در روايت آمده كه بعد از ظهور آقا امام زمان و حكومت برزمين به دست پيرزني شهيد مي شوند, پس بعد از اين ماجرا تكليف اين حديث بسيار مهم و متواتر چيست ؟
معناي حديث فوق اين است كه انسان بايد امام « عليه السلام » را « مفترض الطاعه» بداند يعني : اطاعتش را واجب بداند در جميع ابعاد وگرنه اسم و شخص را كه كافر هم مي تواند بداند واين تحقق نمي يابد مگر اينكه امام سابق و نَصَب او را به نص از امام سابق بشناسد و اگر به يكي از ائمه معرفت نباشد , معرفت او كامل نيست .
بنابراين خود اين سئوال اولا: به وسيله خود حضرت ولي عصر «عج » پاسخ صريح داده ميشود . و خيلي دور از ذهن و اشتباه ايست كه فرض كنيم امام «عليه السلام» خودش محيط به علمي امامت خويش باشد ولي نداند بعد از شهادت خود چه كسي را براي شيعيان تعريف كند .
ثانيا: برطبق آيات قرآن و نيز تأويل آن در احاديث كاملا صحيح , موضوعي وجود دارد بنام «رجعت» حتي در زيارت جامعه همه بوضوح به آن بر مي خوريم : آيه 82 سوره نمل اشاره به «رجعت» دارد {يوم نحشر من كل امه فوجا... } فردي به امام صادق « عليه السلام » عر ض كرد مردم گمان ميكنند مراد از اين آيه قيامت است . حضرت فرمودند: «آيا روز قيامت خدا از هر اُمتي گروهي را محشور مي سازد و بقيه را رها مي سازد ؟ خير اين زمان « رجعت» ما واقع خواهد شد. آيه اي كه دال برقيامت است مثل اين است : { و حشرنا هم فلم نغادر منهم احدا }( كهف 47 )
مأمون از امام رضا « عليه السلام » پرسيد اي ابو الحسن در باره «رجعت» چه مي گويي ؟ حضرت فرمودند : مسأله اي ايست حق كه در امتهاي پيشين هم اتفاق افتاده و قرآن درباره آن سخن ميگويد. (بحار ,ج 53,ص 59)
آري بنابر اين روايات و تأويلات قرآن اياب و« رجعت» بازگشت گروهي از مردم است از عالم برزخ به دنيا چنانكه حضرت عيسي «عليه السلام » مرده را زنده مي كرد و براي همه از تعجب ساقط شد الا اينكه دانستند به امر خدا معجزه شدني است و چنانكه حضرت ابراهيم «عليه السلام » درباره جمع شدن اجساد مردگان عملا به يقين رسيده و چنانكه اصحاب كهف بعد از سيصد سال خواب بيدرا شدند . هيچيك را نمي توان توجيه دنيوي كرد ولي فقط حقايقي است كه اتفاق افتاده و شدني است بعد از شهادت حضرت امام مهدي «عليه السلام » اول امام حسين «عليه السلام » بعد حضرت امير المومنين « عليه السلام » بعد از رسول خدا « صلي الله عليه واله » و بعد باقي ائمه « عليهم السلام » رجوع مي نمايند . اين مسئله رجعت به نقل از كتاب الانوار النعانيه سيد نعمت الله جزايري موجود است البته رجعت از عقايد خاص علوي است و غير از شيعه به آن اعتقاد ندارند چه كه اصلا اهل اقامت نبوده اند كه به آن قائل باشند - در آيه 11 سوره مؤمن آمده است كه گروهي مي گويند : خدايا ما را دوباره ميراندي و دوباره زنده كردي حضرت باقر « عليه السلام » مي فرمايد : اين سخن خداي تعالي مخصوص اقوامي است كه پس از مرگشان در «رجعت» واقع مي شوند مي توانيد به كتاب امام مهدي «عج » از ولادت تا ظهور , سيد محمد كاظم قزويني و نيز كتاب در محضر علامه طباطبائي پرسشهاوپاسخها مراجعه كنيد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.